Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Plama na liściu
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: ewelinkad
E-mail: ewelina.dzidek_xl@wp.pl
Data: piątek, 16 grudnia 2005 11:21:57
Witam

Potrzebuję pomocy. Jestem nowicjuszem w hodowli storczyków. Dostałam jednego w maju. Ostatniego kwiatka zrzucił w październiku i miałam go przyciąć, ale niE zdążyłam bo wypuścił mi trzy nowe gałązki na których ma pączki. Więc problem przycięcia mam narazie z głowy, ale pojawiła mi się plama na jednym liściu od spodu. Gdyby nie to, że stoi mi ona na oknei a ja mam łózku pod nim to bym jej nei zauważyła, poniewaŻ z wierzchu nie jest ona widoczna. Plama jest koloru jasnej zieleni, wpadającej w kolor żółty. Nie wiem co robić??? Może ktoś z Was jest mi wstanie powiedzieć co to może być i jak to wyleczyć!!! Boję się, że teraz kiedy ładnie mi rośnie i będzie mi kwitnął jakiś robal go mi zje BŁAGAM POMÓŻCIE!!!!!!

Autor: Jarek Sułek
E-mail: motylik@poczta.onet.pl
Data: piątek, 16 grudnia 2005 14:01:54
Witam serdecznie !
Przyczyny pojawienia się tej plamy mogą tkwić np. w zbyt częstym podlewaniu rośliny w ostatnim czasie połączonym z obniżeniem temperatury otoczenia(zmiana grzybowa).Niestety nie pisze Pani o tym , czy nastąpiła jakaś istotna zmiana
w pielęgnacji storczyka w ostatnim czasie.Pojawienie się różnego rodzaju plam na liściach może również świadczyć o chorobie bakteryjnej,która się właśnie zaczyna - jej przyczyny mogą być takie - jak wyżej opisane.Ja w takim wypadku -staram się przesuszyć storczyka i gdyby np. system korzeniowy wymagał "ratunku" - przesadzam roślinę w nowe podłoże z wycięciem chorych korzeni(trzeba pamiętać o dezynfekcji noża czy nożyczek - żeby nie przenieść choroby na inne rośliny)- życzę powodzenia - Jarek Sułek

Data: piątek, 16 grudnia 2005 14:30:03