Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Ratunku dla mojego storczyka
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: marion
E-mail: mkolcz@poczta.fm
Data: niedziela, 30 kwietnia 2006 19:51:43
Jestem początkującą w uprawie storczyków. Właściwie z przypadku, gdyż zostałam nim obdarowana. Roślina była piękna, o dwóch pędach kwiatowych, zdobiła dom i cieszyła moje oczy. Wiedziałam tylko, że należy "kąpać" go raz w tygodniu przez kilka minut w odstanej wodzie. Zastosowałam się do wskazówek, a nawet zakupiłam nawóz w OBI - FLAVIT, który dodawałam do wody wedle instrukcji. Po pewnym czasie ku mojemu zdumieniu...piękne kwiaty zaczęły opadać - pomyślałam cóż może zaczyna przekwitać.., a gdy zaczęły opadać rónież młode pąki byłam przerażona. Zauważyłam również, iż z podłoża wydziela się zapach zglinizny..czyżbym przelała? - pomyslałam. A z rośliną coraz gorzej, jej obecny stan zdrowotny..hm nie jest dobrze nawet ignorant be to stwierdził...pęd kwiatowy goły, odpadły dwa zżółkłe liście /zostało cztery, ale w słabej kondycji/ jednym słowem jest biedny, a ja bardzo chcę go uratować. Proszę pomóżcie!!!! Roślinę przestawiłam na płd parapet i zaprzestałam kąpieli, cóż jeszcze mogę zrobić??? Będę wdzięczna za wskazówki..

Autor: Ewelina
E-mail: eweder@poczta.onet.pl
Data: poniedziałek, 1 maja 2006 08:46:38
Jeżeli jest Pani zainteresowana uratowaniem phalaenopsisa to radzę koniecznie zmienić podłoże, właściwe można zakupić w OrchidSklepiku i rzadziej podlewać oraz poczytać sobie na forum http://www.storczyki.org.pl/forum/ o reanimacji storczyków powodzenia

Autor: Kasia Warzecha
E-mail: amenti1@wp.pl
Data: wtorek, 2 maja 2006 15:46:58
Witam!
Proponuję najpierw przeczytać i obejrzec ten post: http://www.orchidarium.pl/forum/read_thr.php?f=0&r=5989
Mysle, ze teraz jest juz wszystko jasne. Powodzenia w reanimacji.

Na przyszlosc lepiej najpierw poszukac na forum, bo moze sie okazac, ze wiele innych osob pytalo o to samo.

Pozdrawiam
K.W.

Powrót do grupy