Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Prezentacje

Temat:  Dendrobium albosanguineum
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Ania
E-mail: annazawodniak@wp.pl
Data: piątek, 13 marca 2009 08:08:26
Witam,
Nie mam doświadczenia z dendrobiami, ponieważ mam "aż" trzy, na ponad 200 storczyków. To kupiłam w sierpniu ub. roku, z uwagi na duże kwiaty (tak było w opisie).
Podaję z grubsza warunki uprawy, które przetłumaczono mi tydzień temu .
..."Roślina mała do średniej, rosnąca w warunkach gorących do chłodnych, epifit. Występuje w Birmie i Tajlandii na wysokości 300-600 metrów. Posiada bardzo solidne, maczugowate lub cylindryczne skupione pseudobulwy o dobrze rozwiniętych kolankach, schowane w białych pochewkach, o lancetowatych, jasnozielonych i częściowo prześwitujących liściach. Kwitnie wiosną, dając na krótkich, 2-7 kwiatowych kiściach pachnące, mięsiste i długo żyjące kwiaty, które pojawiają się na wyższych partiach, dojrzalszych, liściastych lub bezlistnych kłączy. Potrzebuje pół-suchego odpoczynku zimą. Najlepiej radzi sobie zamontowana na korze drzewa ponieważ lubi przeschnąć pomiędzy podlewaniami, które powinny odbywać się codziennie w okresie wzrostu"... .
Może dlatego zakwitło, że wystawiłam je na jesieni razem z katlejami do chłodnego pomieszczenia pod świetlówki, gdzie podlewałam wszystko raz w miesiącu (jak nie zapomniałam ).
Pozdrawiam
Ania

Z tyłu widać jeszcze 2 pączki na drugiej pseudobulwie. Zapachu niestety nie wyczuwam.

Można porównać wielkość kwiatów z Slc. Love Excellence

Autor: Piotr Markiewicz
E-mail:  
Data: piątek, 13 marca 2009 10:43:14
Rozmiar kwiatów rzeczywicie imponujácy!!

Ale kolorystycznie i jak narazie ilosciá kwiatów Slc. Love Excellence jest jeszcze lepsza Gratulujé obu!

Pozdrawiam

Piotr M

Autor: bogusia
E-mail: mzsbw@wp.pl
Data: piątek, 13 marca 2009 12:44:45
Gratuluje pięknych kwitnień, ciekawa para... Aniu fajnie, że szukasz nowości. Powodzenia

Autor: Grażyna Siemińska
E-mail: g.sieminska@chello.pl