Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  co się stało?
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Dominika
E-mail:  
Data: środa, 15 lipca 2015 23:06:27
Witam, załączam zdjęcia moich 2 storczyków nie wiem co z nimi sie stało - są jakieś klapnięte jak widać... Czy można je jakoś uratować? jeśli tak to proszę o wskazówki

Autor: Jarek Sułek
E-mail: motylik@poczta.onet.pl
Data: czwartek, 16 lipca 2015 07:31:46
Witam !
Podejrzewam , że roślina mogła stracić większość korzeni (zbyt zbite podłoże-nieprzepuszczające wody) , wg mnie trzeba roślinę przesadzić w nowe -dobrze przepuszczające podłoże, te wystające korzenie powietrzne włożyłbym do tego nowego podłoża - roślina stopniowo powinna "wrócić" do "pełni życia" -pozdrawiam ! - Jarek Sułek.

E-mail:  
Data: czwartek, 16 lipca 2015 08:30:56
dzień dobry

dziękuję za odpowiedź, odnośnie tych korzeni powietrznych to rozumiem że chodzi o wsadzenie ich do podłoża a nie odcięcie i rozsadzanie? kompletnie nie znam się na storczykach choć mam ich kilka ale do tej pory nie miałam żadnych problemów z nimi :/

Data: czwartek, 16 lipca 2015 11:38:57
Proszę bardzo , tych wystających korzeni powietrznych
nie można obcinać ! (chyba ,że są martwe i "puste"),obcięcie
żywych i zdrowych korzeni powietrznych byłoby "okaleczeniem" rośliny -życzę powodzenia ! - Jarek.

Autor: Marta
E-mail:  
Data: czwartek, 16 lipca 2015 16:25:03
Korzenie zgniły bo roślina jest uprawiana w pojemniku bez odpływu. Marta

E-mail:  
Data: czwartek, 16 lipca 2015 19:56:44
Sprawdzę czy zgniły jak będę przesadzać, ale mam tak samo posadzone inne storczyki i póki co trzymają sie dobrze - na dole doniczek są kamyki

Mam jeszcze pytanie o rozsadzanie storczyków - czy po oderwaniu odnóżki (takiej jak na zdjęciu) trzeba trzymać ja w wodzie czy od razu do ziemi?

Data: piątek, 17 lipca 2015 07:13:12