Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Co mu jest?
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Tom
E-mail: t.pilichiewicz@wp.pl
Data: niedziela, 22 września 2013 11:45:16
Proszę o pomoc, jestem całkiem nowy w temacie uprawy storczyków. Dostałem miesiąc temu na prezent phalaenopsisa i wszystko było fajnie, póki nie pojawiły się na płatkach takie czarne kropki od spodu. Podlewam tylko raz w tyg. przegotowaną odstaną wodą (wstawiam na 15 min. do wody), nawożę co drugi tydzień. Kwiatek stoi na południowym oknie i staram się go osłaniać przed mocnym słońcem. Dziś dopiero zauważyłem czarne plamki również na liściach przy podstawie łodygi. No i dopiero dziś zauważyłem, że mimo odsączenia doniczki z wody, w osłonce zebrało się na dnie i tak sporo wody.

Co jest kwiatkowi i czy da się go uratować? Proszę o pomoc i z góry dziękuję!

Autor: Mery
E-mail: j.m.majchrzak@wp.pl
Data: niedziela, 22 września 2013 19:09:59
Te plamki na kwiatkach są efektem ukłucia przez owada ssącego i zagnieżdżenia się w rance grzybów, które są wszędzie w powietrzu , w otoczeniu. Kwiatek można odciąć i zapewnić storczykowi ruch powietrza, zmniejszenie wilgotności powietrza i obniżenia temperatury w nocy. [Nie opryskiwać rośliny.]
Moim zdaniem większy jest problem ze zmianami przy trzonie rośliny,
Jeżeli plamy te nie powiększają się, nie są mokre , nie wydają zapachu to podejrzewam , że są to zmiany spowodowane chorobą grzybową.
Tu można postąpić w taki sposób :
Sterylnym narzędziem - skalpelem wyciąć z zapasem zainfekowaną tkankę . Zabezpieczyć miejsca cięcia nalewka z Propolisu[ kupuję w aptece]
Proponuję zastosować: .[ Previcur 607 SL 0,15,+ Topsin M 500 SC 0,1]
Rozcieńczyć je wg zaleceń producenta, sporządzając ich mieszaninę i podlać takim roztworem rośliny. [ 50 ml na doniczkę]. Powtórzyć zabieg po 7 dniach.
Powinno to zadziałać na trzy rodzaje grzybów najczęściej atakujących storczyki. [Nie wiemy który się uaktywnił.] Maria.