Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  kwitnienie phal bellina
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Agnieszka
E-mail: agnieszka.dobek@wp.pl
Data: piątek, 31 lipca 2009 20:12:59
Witam

Niedawno rozwinął mi się pierwszy i na razie jedyny kwiat phal. bellina. Nie mam jeszcze doświadczenia z uprawą storczyków botanicznych. Czy jest szansa, że na tym samym pędzie wykształci się kolejny pąk w tym sezonie? Jest widoczne zgrubienie, które bardzo powoli pęcznieje.

Pozdrawiam Agnieszka

Autor: Renata
E-mail: r.wojtunik@wp.pl
Data: piątek, 31 lipca 2009 20:52:07
Moja bellina kwitła w tamtym roku tylko jednym kwiatem, pędu nie obcinałam. W tym roku kwitnie ponownie na tym samym pędzie, w tej chwili ma 2 kwiaty, rośnie trzeci i mam nadzieję, że będzie jeszcze następny - czwarty.
Życzę obfitych kwitnień - Renata

Data: piątek, 31 lipca 2009 22:44:45
Witam

Dziękuję za pomocne sugestie oraz prezentację . Miałam marzenie, że w tym sezonie pojawią się chociaż 2 kwiaty u mojej belliny (jak widziałam wcześniej na zdjęciach), ale być może ta roślina musi się jeszcze zaklimatyzować, bo mam ją dopiero od niespełna pół roku.
Tak teraz ona wygląda:

Pozdrawiam Agnieszka

Autor: Duna
E-mail:  
Data: niedziela, 2 sierpnia 2009 18:18:02
też mam bellinę, ale jak na razie nie chce mi zakwitnąć, nie wiem czemu...

Autor: Elżbieta Misztal
E-mail: e-misztal@wp.pl
Data: wtorek, 4 sierpnia 2009 17:17:27
Moja bellina też kwitnie. Czy zdarzyło się u Was, że Ph.bellina "wytworzyła" keiki na pędach kwiatowych?

Autor: Renata
E-mail: r.wojtunik@wp.pl
Data: wtorek, 4 sierpnia 2009 21:49:40
Moja bellina jest u mnie dopiero 2 lata. Stoi na stoliczku przy południowym oknie na tacce z wilgotmym keramzytem , ma więc dużo światła i ciepła. Kwitnie u mnie po raz drugi, keiki się jeszcze nie doczekałam.

Data: środa, 5 sierpnia 2009 11:17:12
Witam