Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Proszę o pomoc - wyrosło 5 młodych storczyków na starych gałęziach
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Eliza
E-mail: eliza.piotrowska@wp.pl
Data: czwartek, 30 lipca 2009 08:37:08
Witam,
mam dużego, dorodnego storczyka z dwoma rozgałęzieniami. Zakwitł w zimie a kiedy opadły kawiaty nie obcięłam łodyg. Mniej więcej 2-3 miesiące temu na łodygach pojawiło się 5 nowych jakby pączków, ale nie wyrosły z nich kwiaty tylko liście. Teraz te liście są już znacznych rozmiarów - wyglądają na male storczyki!!! nie wiem co robić żeby ich nie zmarnować - nie mam żadnego doświadczenia w uprawie storczyków. W trzech większych odnóżkach pojawiły sie jakby maleńkie korzonki. Co dalej? czy powinnam w jakimś momencie odciąć te małe odnóżki? ale kiedy i co z nimi zrobić? Będę wdzięczna za pomoc - wiem że aż pięć małych odnóżek to podobno niespotykana sprawa więc tym bardziej chciałabym sie postarać. Pozdrawiam

Autor: axela
E-mail: axela20@wp.pl
Data: czwartek, 30 lipca 2009 09:39:26
poczekaj aż będą miały conajmniej po 3 korzonki po 3-4cm i wtedy odziel i wsadz każdą do doniczki z podłożem do storczyków, gratuluję tylu dzieciaczków i nie chcę krakać ale storczyk albo ma zdolności do keiki albo ma w fatalnym stanie korzenie i podupada na zdrowiu dlategop ratuje się dziećmi. ja bym poczekała jak dzieci wyrosną i zajrzała matce w korzenie bo może jest zalewana i korzeni już tam nie ma....

Autor: Sylwia
E-mail: nuni@vp.pl
Data: czwartek, 30 lipca 2009 09:41:41
To są keiki. Proszę poczekać aż keiki będą miały po trzy liście i trzy korzonki i wtedy je odciąć i posadzić do przepuszczalnego podłoża. Więcej informacji tu:http://www.storczyki.org.pl/uprawa/rozmnazanie/keiki/index.html

Autor: Eliza
E-mail: eliza.piotrowska@wp.pl
Data: czwartek, 30 lipca 2009 11:04:23
Dziekuję za pomoc i chyba rzeczywiscie zajrzę do korzeni choc przelewane na pewno nie sa ale może powinny być lepiej wietrzone. Jeszcze raz dziekuję!!!