Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  co dalej robić z hybrydą Cattleya
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Daria
E-mail: dariade@o2.pl
Data: czwartek, 21 czerwca 2007 20:41:01
Witam,

Ostatnio mój storczyk ucieszył mnie ukazaniem się pączków na najmłodszej pseudobulwie. Niestety nie wiem co to za hybryda - kupiłam po kwitnieniu...

Jeśli ktoś mógłby mi poradzić co teraz mam zrobić, albo czego unikać, żeby nie stracić tego kwitnienia... Nie mam żadnego doświadczenia z tą grupą storczyków, ale skoro wykształciły się pączki to może nic nie zmieniać w uprawie?

Serdecznie pozdrawiam
D.

Autor: Piotr Bałdyga
E-mail: baltyk@kowalska-stiasny.com.pl
Data: piątek, 22 czerwca 2007 14:38:43
Witam,
skoro roślina zawiązała pąki to znaczy, że ma optymalne warunki uprawy (co zresztą widać na zdjęciach - zdrowe, piękne liście i dorodny przyrost). Radziłbym niczego nie zmieniać, zwłaszcza nie przekręcać rośliny, przynajmniej do całkowitego rozwinięcia się pąków, bo może je zrzucić. Teraz tylko trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać.

Proszę zamieścić zdjęcia kwiatów, jak się rozwiną. Mam chyba taką samą hybrydę Cattleya sądząc po kształcie liści (takie szerokie, owalne) i też są nakrapiane od dołu. Moja kwitła na biało z lekkim muśnięciem różu na warżce.

pozdrawiam,
Piotr

Autor: Daria
E-mail: dariade@o2.pl
Data: piątek, 22 czerwca 2007 18:38:38
Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Jak się doczekam kwiatów to oczywiście zamieszczę zdjęcia. Tez mi się wydaje że kwiaty będą jasne, ale to tylko moje przypuszczenia

Pozdrawiam
D.

Autor: Anusia
E-mail:  
Data: sobota, 23 czerwca 2007 16:53:24
przedstawiam moją swierzo zakupioną hybryde kwiat ma prązowe plamki od wody liście są twarde jedrne i zielone
zamieszczam zdjecia powiedzcie co sądzicie i czy trzeba ją przesadzić

kwiat śilcznie pachnie podobnie do jaśminu

przedstawiam korzenie oświetlone u góry i nie oświetlone u dołu :

najważniejsze pytanie to właśnie czy trzeba ją przsadzić?