Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Pachnące storczyki
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: KASIA
E-mail:  
Data: sobota, 16 grudnia 2006 17:04:24
Witam serdecznie wszystkie osoby zafascynowane storczykami . Czy ktoś może podać mi nazwy pachnących storczyków które mogła bym zakupić.Nadmieniam że jestem początkującą osobą w uprawie tych pieknych kwiatów.No i cena też nie jest bez znaczenia . Będę wdzięczna za info odnośnie gdzie można takowe zakupić. Jestem z Krakowa. POZDRAWIAM

Autor: edyta
E-mail:  
Data: sobota, 16 grudnia 2006 17:43:19
listę pachnących storczyków znajdziesz na stronie:
http:/www.orchids.repubika.pl/
pozdrawiam EDYTA

Autor: monika w.
E-mail: monika@kompet.net
Data: sobota, 16 grudnia 2006 19:09:39
pani Kasiu, pachnące storczyki to zygopetalum, niektóre phalaenopsis (np. liodoro), większość catleya, dendrobium nobile i pokrewne, dendrobium kingianum, niekóre oncidium i pewnie wiele innych. Na stronie orchid sklepiku Manuel często w opisie podaje czy są pachnące...

Autor: Jerzy Dziedzic
E-mail: jerzy.dziedzic@orchidarium.pl
Data: sobota, 16 grudnia 2006 19:42:57
W encyklopedii Jaya Pfahla - http://orchidspecies.com przy opisach gatunków są podawane informacje o zapachu w postaci ikony. Istnieje co najmniej kilka tysięcy gatunków pachnących storczyków. W tym też śmierdzących...

Jerzy

Autor: Agnieszka
E-mail: akwolik@hotmail.com
Data: sobota, 16 grudnia 2006 20:06:36

Ciekawa jestem jakie z Państwa własnego doświadczenia są te najbardziej pachnące.
W mojej hodowli przepięknie pachnie brassavola cucullata, choć dopiero póżnym wieczorem, dendrobium kingianum i neofinetia falcata.
Posiadam również kilka katleii walkerian, wiem, że pachną wspaniale ale jak do tej pory mam problemy z doprowadzeniem ich do kwitniecia

Pozdrawiam

Agnieszka

E-mail:  
Data: sobota, 16 grudnia 2006 22:06:28