Strona główna serwisu Strona główna forum

Grupa:  Zupa storczykowa

Temat:  Prośba o porady jak przesadzić Phalaenopsisa
Odpowiedz Pokaż wiadomość 
Autor: Ula
E-mail: ada102@interia.pl
Data: czwartek, 9 lutego 2006 17:09:47
Witam
Jestem początkująca w uprawie storczyków, posiadam 2 Phalaenopsisy i do tej pory jeszcze ich nie przesadzałam ( jednego mam już 3 lata) ale boję się przesadzić bo wydaje mi się że po wyjęciu z doniczki nie zmieszczę tych wszystkich korzeni z powrotem albo mi się połamią. Aktualnie rosną w jakiejś korze (tak jak były zakupione) chciałabym przenieść - przesadzić do karemzytu ale się boję.
Mam prośbę do Pani Iwony i innych osób o przygotowanie lekcji poglądowej - np. fotograficznej jak taka operację przeprowadzić.
Wszelkie informacje i zdjęcia będą dla mnie cenne.
Pozdrawiam Ula

Autor: Jolanta
E-mail:  
Data: czwartek, 9 lutego 2006 19:05:25
Proszę zajrzeć na tę stronę: http://www.easyorchids.co.uk/site/content/view/27/69/, jest w języku angielskim, opisuje kolejno etapy przesadzania phalenopsisa, zamieszczając przy każdym obrazek i udzielając któtkich porad.

Autor: Jolanta (II)
E-mail:  
Data: czwartek, 9 lutego 2006 20:19:23
Witam. Również jestem zainteresowana powyższym tematem i po obejrzeniu wskazanej strony ( wielkie dzięki za adres )chcę się upewnić : czy należy skrócić długie ale zdrowe korzenie ?
Pozdrawiam - J.

Autor: Ilona
E-mail: remus0@op.pl
Data: czwartek, 9 lutego 2006 20:19:39
Witam,
Przeczytałam instrukcję na podanej przez Panią stronie i jest tam informacja, że roślinę należy podlać (i to dwukrotnie) zaraz po przesadzeniu. We wszystkich poradnikach, z jakimi się spotkałam do tej pory, wyraźnie jest powiedziane, że NIE WOLNO podlewać przez ok. 2-3 tygodnie, żeby korzenie "doszły do siebie". No to w końcu podlewać czy nie ? Moje pierwsze przesadzanie już wkrótce przede mną, więc chcę mieć pewność...

Pozdrawiam,
Ilona

Autor: Jolanta (II)
E-mail:  
Data: czwartek, 9 lutego 2006 20:21:24