Temat: |
Książka #8222;Storczyki#8221; P. Oszkinis #8211; jak to należy rozumieć?? |
Autor: |
Małgorzata |
E-mail: |
mabba@poczta.fm |
Data: |
piątek, 24 lutego 2006 16:34:12 |
Witam serdecznie
Jestem początkującą storczyko-maniaczką staram się czytać i zbierać jak najwięcej informacji o storczykach, ale niektórych informacji nie bardzo mogę zrozumieć. Podaje przykład - książka „Storczyki” P. Oszkinis wydanie 2004r.
Problem z temperaturą
Strona 179 – „Rośliny do bardzo gorących szklarni, takie jak Aërides, Angraecum, Calanthe, Denrobium, Phalaenopsis. Temperatura zimą powinna wynosić w dzień 21-24C, a w nocy 18-24C”
Następnie w opisie Aërides na stronie 196 jest napisane „optymalna temperatura w okresie wegetacji: dla A. Japonicum w nocy 13-15,5, w dzień 18,5-24C, a dla A. Odoratum w nocy 8,5- 15,5C w dzień 21 27C” dalej jest napisane „Zimą ogranicza się podlewanie i obniża się temperaturę”
Angraecum strona 198 „ Optymalna temperatura w dzień 18,5-24C w nocy 13- 15,5C
Jak to rozumieć?? Które gatunki są „naprawę” polecane do bardzo gorących szklarni???
Następny problem - natężenie światła
Pisząc o natężeniu światła na stronie 163 P Oszkinis pisze „Światła o natężeniu 20- 50klx potrzebują do wzrostu storczyki z rodzju : Dendrobium, Cattleya, Laelia, Oncidium oraz Vanda.
Natomiast Phalaenopsis, Paphiopedilum, Miltonia, Stanhopea oraz Odontoglossum wymagają światła o intensywności 5- 15klx.”
Natomiast w opisie Stanhopea na stronie 308 jest napisane” przy oświetleniu sztucznym rośnie przy natężeniu światła 16- 21klx.
Miltonia – strona 265 „gatunki pochodzące z Kolumbii potrzebują takiego samego światła jak gatunki z rodzaju Phalaenopsis 11- 16 klx”!!
(Phalaenopsis wymagałby podobnego oświetlenia jak Cattleya ???!!!)
Oncidium – strona 274 „ natężenie światła 20-40 klx”
Cattleya- strona 220 „natężenie światła 16-30klx”
Vanda. – strona 313 „natężenie światła 26-32 klx”